چگونه باید گرفتار کلاهبرداری آنلاین نشد؟

چگونه باید گرفتار کلاهبرداری آنلاین نشد؟

این روز ها با توجه به این که استفاده از اینترنت بیش تر شده و افراد زیادی در فضای آنلاین اینترنت حضور داشته و فعالیت می کنند، میزان جرائم و کلاهبرداری های اینترنتی هم نسبت به گذشته افزایش یافته است. یکی از علل اصلی این مسئله نیز آگاه نبودن افراد از نکات مربوط به پیشگیری از کلاهبرداری های آنلاین و اعتماد به افراد غریبه می باشد.

از این رو لازم است تا افراد در زمان حضور در فضاهای مجازی یک سری از نکات را رعایت کرده و قوانین مربوط به حیطه دیجیتال و اطلاعات مربوط به آن را فرا بگیرند تا از وقوع کلاهبرداری های اینترنتی پیشگیری به عمل آمده و در صورت روی دادن چنین کلاهبرداری هایی بتوانند با کمک گرفتن از یک وکیل، شکایت خود را پیگیری نمایند.

به طور کلی هر کاری که بر خلاف قوانین و مقررات بوده و در فضای مجازی و اینترنت اتفاق بیفتد و باعث وارد آمدن هر نوع ضرر مادی و معنوی به افراد شود نوعی جرم آنلاین محسوب خواهد شد. یکی از رایج ترین جرایم اینترنتی، کلاهبرداری اینترنتی می باشد. کلاهبرداری های اینترنتی این روز ها بیش تر از سابق در فضای اینترنت مشاهده شده و جان و مال افراد مختلف را تهدید می کند. یکی از مهم ترین روش های پیشگیری از وقوع چنین جرایمی، ارائه آموزش های صحیح به افراد و افزایش دادن اطلاعات و آگاهی کاربران فضاهای مجازی می باشد. سایت وان ایکس بت که بهترین سایت شرط بندی است در این زمینه می تواند راهنما و مرجع بسیار خوبی برای علاقه مندان باشد.راستی اگر شما نیز این روزها  به دنبال یک سایت پیش بینی فوتبال  در سطوح فوتبال داخلی و خارجی می گردید که  معتبر باشد،می توانید سایت مارا انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:  آنچه شرط بندان باید درباره بازی های مشترک المنافع 2022 بدانند

چنان چه شخصی گرفتار این قبیل جرایم شود می بایست برای باز پس گرفتن حق خود از یک وکیل کمک بگیرد. چنین شخصی در زمینه کلاهبرداری های اینترنتی از آگاهی و تجربه کافی برخوردار بوده و می تواند با سرعت بخشیدن به روند رسیدگی پرونده شما، در پیگیری این پرونده کمک شایانی نماید.

کلاهبرداری های اینترنتی

چگونه باید گرفتار کلاهبرداری آنلاین نشد؟این روز ها کلاهبرداری هایی که در فضای اینترنت صورت می گیرد انواع مختلفی دارد که مهم ترین و رایج ترین آن ها شامل فیشینگ، اسکیمر، کلاهبرداری نیجریه ای، خالی کردن حساب افراد و دزدیدن اطلاعات مربوط به شخص می باشد. کلاهبرداری اینترنتی زمانی به وقوع می پیوندد که یک فردی با استفاده از لوازم متقلبانه شخص دیگری را گول بزند و مال او را غارت کند.

برای این که این کار یک جرم به حساب آید می بایست حتما لوازم متقلبانه به کار گرفته شده و فرد مال باخته فریب خورده باشد. در کلاهبرداری های اینترنتی شخص  کلاهبردار تغییراتی را در سامانه اینترنتی به وجود آورده و از این طریق مال شخص را دزدیده و یا بدون این که وی خبردار شود از وی کلاهبرداری می کند. قانون جرایم اینرنتی می گوید که در این گونه کلاهبرداری ها مجرم باید علاوه بر رد مال به صاحب آن به مدت یک تا پنج سال حبس شده و یا جزای نقدی بیست میلیون ریال یا هردو مجازات را متحمل شود.

پیشگیری از کلاهبرداری های اینترنتی

چگونه باید گرفتار کلاهبرداری آنلاین نشد؟برای این که بتوانید از کلاهبرداری های رایجی که در فضای اینترنت رخ می دهد پیشگیری نمایید، می بایست از قرار دادن رمز و اطلاعات مربوط به حساب های بانکی خود در اختیار دیگران پرهیز کرده و شماره کارت خود را نیز برای افراد ناشناس بیان نکنید. همچنین حتما رایانه و تلفن همراه خود را با یک رمز عبور قابل اطمینان حفاظت کرده و هرگز به هر شخصی که در فضای مجازی با وی آشنا می شوید اطمینان نکنند. تلفن همراه و رایانه خود را هرگز در اختیار افراد ناشناس قرار نداده و همچنین اجازه استفاده از سیستم خود و یا نصب فلش بر روی آن را به هر شخصی ندهید.

بیشتر بخوانید:  ۵ راز موفقیت در بازی پوپ

در صورت مواجه شدن با هر نوع از کلاهبرداری های اینترنتی سریعا با پلیس فتا تماس بگیرید و این کار را پشت گوش نیندازید، چرا که در صورت غفلت شما ممکن است خسارت های بزرگی به سایر افراد وارد شده و جرایم بزرگ و گسترده تری تحقق پیدا کنند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

همین الان بازی رو شروع کن