قوانین پیش بینی فوتبال در داوری

قوانین پیش‌بینی فوتبال در داوری به مجموعه‌ای از قواعد و مقررات اشاره دارند که توسط داوران در طول مسابقه رعایت می‌شوند تا تصمیم‌گیری‌های صحیح و منصفانه در مورد وقایع مختلف بازی، مانند تخلفات بازیکنان، اعطای کارت‌های زرد یا قرمز، اختلافات در نتایج گل و… انجام گیرد. هدف از این قوانین جلوگیری از تصمیم‌گیری‌های تبعیض‌آمیز و حفظ اعتبار رقابت‌ها است. برای اینکه با این قوانین آشنا شوید در آموزش بت همراه ما باشید.

قوانین پیش بینی فوتبال در داوریقوانین پیش بینی فوتبال در داوری

قوانین پیش بینی فوتبال در داوری به مجموعه‌ای از قواعد و مقررات مرتبط با ویژگی‌ها و ابعاد زمین بازی اشاره دارند. این قوانین تاثیر مستقیم در انجام بازی، مکان‌یابی بازیکنان و تصمیم‌گیری‌های داوران دارند. چند نمونه از این قوانین عبارتند از:

ابعاد زمین: قوانین مشخص می‌کنند که زمین چگونه باید در ابعادی خاص آماده شود. به عنوان مثال، طول و عرض زمین، خطوط میدان، نقاط پنالتی، داهای ترسیم شده بر روی زمین و…

منطقه پنالتی: این منطقه در اطراف دروازه‌ها وجود دارد و تعیین می‌کند که بازیکنان حریف مجاز به ورود نیستند. تخلفات در این منطقه می‌تواند به ترتیب از ضربه پنالتی و تخلفات کمتر با اختصاص کارت زرد یا قرمز جریمه شود.

خطوط جانبی و خط میانی: خطوط جانبی میدان و خط میانی آن نقش مرزهای بازی را ایفا می‌کنند و مکان‌یابی توپ و بازیکنان را مشخص می‌کنند.

نقاط نشانه‌گذاری: نقاطی مانند نقطه پنالتی و نقطه ضربه آزاد به داوران و بازیکنان کمک می‌کنند تا در تصمیم‌گیری‌ها دقیق‌تر عمل کنند.

داهای ترسیم شده بر روی زمین: این داها برای تعیین موقعیت بازیکنان در تک‌تک شروع‌های بازی (مثلاً از نقطه مرکزی) استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید:  وضعیت شرط بسته شده در صورت لغو شدن بازی

این توصیفات مختصری از قوانین زمین بازی در داوری فوتبال هستند. این قوانین کمک می‌کنند تا بازی به صورت منصفانه و با رعایت اصول بازی انجام شود.

 

قوانین میله های پرچم

قوانین پیش بینی فوتبال در داوری میله‌های پرچم در داوری فوتبال به مجموعه‌ای از قواعد و مقررات مربوط به استفاده از میله‌های پرچم توسط داوران در مسابقات فوتبال اشاره دارند. این میله‌ها عمدتاً برای اعلام تخلف‌های آفساید در بازی‌ها استفاده می‌شوند. یکی از مشهورترین قوانین مرتبط با میله‌های پرچم، قاعده آفساید است.

آفساید (Offside) در فوتبال: آفساید به وضعیتی اشاره دارد که یک بازیکن در لحظه ضربه زدن توپ توسط یک بازیکن تیم دیگر، بین خط دفاعی حریف و خطوط آخرین دفاعی حریف (به جز دروازه‌بان) قرار دارد و در موقعیت زمانی که توپ به او تماس می‌یابد، در جلوترین موقعیت نسبت به توپ قرار گرفته باشد.

داوران با استفاده از میله‌های پرچم می‌توانند وقتی آفساید رخ می‌دهد، به دیگر داوران و تیم‌ها اعلام کنند. در صورتی که میله پرچم توسط داور خط آفساید بلند شود، نشانه‌ای از اینکه بازیکنی در وضعیت آفساید قرار دارد، می باشد.

میله‌های پرچم به داوران کمک می‌کنند تا در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با آفساید، بازی منصفانه‌تری داشته باشند و از تخلفات ناعادلانه جلوگیری کنند.

 

قوانین قوس كرنر

قوانین پیش بینی فوتبال در داوری قوس کرنر به مجموعه‌ای از قواعد و مقررات مربوط به اجرای ضربه کرنر در مسابقات فوتبال اشاره دارند. قوس کرنر زمانی اجرا می‌شود که توپ از میدان خارج و از خط دروازه تیم حریف خارج می‌شود. در ادامه، قوانین قوس کرنر را بیان می‌کنیم:

بیشتر بخوانید:  تفاوت بین فوتبال کالج و  NFL چیست؟

قوانین قوس کرنر:

بازیکن از تیم حریف که توپ را از میدان خارج کرده، باید به خط کرنر در نزدیکی زمین تاش در جایی که توپ خارج شده است برود.

بازیکن تیم حریف حق ندارد توپ را از جایی بیشتر از یک چهارم دایره کرنر بازی کند.

داور نیز باید مطمئن شود توپ به طور کامل از خارج خط دروازه خارج شده و سپس اجازه اجرای قوس کرنر را به تیم حریف می‌دهد.

توپ باید به صورت ساکت در روی زمین قرار بگیرد و سپس بازیکن تیم اجرا کننده، توپ را به دست بگیرد و ضربه کرنر را انجام دهد.

تمام بازیکنان تیم حریف باید از داخل دایره کرنر خارج شوند تا اجرای ضربه کرنر صورت گیرد. تا زمانی که توپ از دست بازیکن اجرا کننده خارج نشده باشد، حق اجرای ضربه کرنر برای تیم حریف وجود دارد.

بازیکن تیم اجرا کننده می‌تواند توپ را به خود یا بازیکن دیگری انداخته و تصمیم به اجرای قوس کرنر از آن نقطه بگیرد.

توپ در دایره کرنر تا زمانی که به طور کامل در میدان بیرون نرفته باشد، می‌تواند توسط بازیکن تیم اجرا کننده از دست داده و مجدداً ضربه کرنر اجرا گردد.

قوانین قوس کرنر به داوران کمک می‌کنند تا در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با اجرای ضربه کرنر، بازی منصفانه‌تری داشته باشند و به اجرای درست ضربه کمک کنند.

قوانین پیش بینی فوتبال در داوری

قوانین تصمیمات بورد بین المللی در داوری

بورد بین‌المللی داوری فوتبال یا International Football Association Board (IFAB)، مسئول تعیین و اعمال قوانین بازی فوتبال است. IFAB تشکیل شده از پنج عضو اصلی که توسط فدراسیون‌های فوتبال انگلستان، اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی و فدراسیون فوتبال جهانی (FIFA) انتخاب می‌شوند. این گروه برای اصلاح و تصمیم‌گیری در مورد قوانین پیش بینی فوتبال در داوری فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید:  داستان پوکر یکی از مهمترین عوامل نشان دهنده بازیکن حرفه ای

IFAB به عنوان سازمان مسئول اصلی تعیین قوانین بازی فوتبال و اجرای تغییرات در آن‌ها شناخته می‌شود. تصمیمات این بورد تأثیر بزرگی بر قوانین و نحوه اجرای بازی دارد. این تصمیمات می‌توانند در موارد مختلف شامل جزئیاتی از قوانین بازی، تعریف تخلفات، استفاده از تکنولوژی در داوری (مانند ویدئو آسیستنت رفری) و غیره باشند.

به عنوان مثال، در سال‌های اخیر تصمیمات IFAB ممکن است شامل تغییرات در قوانین آفساید، استفاده از ویدئو آسیستنت رفری (VAR)، تغییر در روش اجرای ضربه‌های پنالتی و… باشد.

تصمیمات IFAB اهمیت بسیاری در جهان فوتبال دارند، زیرا تأثیر عمده‌ای در تشکیل و اجرای مسابقات و همچنین عدالت و منصفانه‌تر شدن بازی داشته و دارند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

همین الان بازی رو شروع کن