تحلیل بازی ایران و امارات

تحلیل بازی ایران و امارات را در این مقاله همراهی کنید. روز پنج شنبه در تاریخ ۱۵ مهر ماه ایران در تلاش بود تا بازی های بدون شکست خود را در دیدار با امارات متحده عربی در ورزشگاه زیبل نیز ادامه دهد. این دیدار سومین بازی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ برای هر دو تیم بود. آماری که می تواند برای هر دو تیم خیره کنند باشد این بود که هیچ کدام از آن ها تا آن تاریخ در گروه A شکستی را تجربه نکرده بودند.

پیش نمایشی از مسابقه ایران و امارات

قبل از اینکه بازی شروع شود، تماشاگران آمارهای اخیر هر دو تیم را بررسی کرده تا بهتر بتوانند برای بازی آماده شوند. تیم ملی امارات متحده عربی در حالی قصد بازی با ایران را داشت که از شرایط بسیار خوبی در مسابقات جام جهانی برخوردار بود و در ۴ بازی که در ورزشگاه زبیل به ثبت رسانده بود، شکستی را تجربه نکرده بود.

بازیکنان تیم ملی کشورمان نیز در پنج بازی اخیر خود در WC Qualification Asia موفق عمل کرده و ۴ بازی خارج از خانه را با برد پشت سر گذاشته بودند. همچنین لازم به ذکر است که امارت در ۶ بازی اخیر نتوانسته در مقابل تیم جمهوری اسلامی به برد و پیروزی دست پیدا کند.

تحلیل بازی ایران و امارات

تحلیل بازی ایران و امارات

ایران ماشین گلزنی امارات را متوقف کرد

اصلی ترین دستاورد ایران در این بازی، پیروزی نبود؛ بلکه متوقف کردن آمار بردها و ماشین گلزنی تیم ملی امارات بود. هر چند تیم ملی ایران مالکیت کمتری را در زمین بازی داشت ولی خطرناک تر ظاهر شد و در انتها توانست با یک گل برنده میدان و مستطیل سبز رنگ شود.

بیشتر بخوانید:  امیر اسفندیاری (رکورد دار بیشترین برد در گینس)

شاگردان اسکوچیچ هر چند نتوانستند موقعیت های خطرناک بسیار زیادی را ایجاد کنند ولی در نهایت با تک گل مهدی طارمی در دقیقه ۷۰ بازی، توانستند شب آرامی را برای هواداران فوتبال و تیم ملی رقم بزنند.

درباره آمار بازی ایران و امارت بیشتر بدانید

آماری که دو تیم امارت و ایران بر جای گذاشتند، شکننده تمامی تابوهایی بود که در ذهن بسیاری از دنبال کنندگان وجود داشته است. مالکیت بیشتر به معنای برنده بودن نخواهد بود. ایران در این بازی ۴۵ درصد از مالکیت را به خود اختصاص بود و تیم ملی امارت ۵۵ درصد از مالکیت را بر عهده داشت. تعداد پاس هایی که یوزپلنگان ایرانی به ثبت رساندند، ۳۶۸ عدد بود، در حالی که این رقم برای کشور امارات به ۴۶۴ عدد می رسد.

ایران در طول بازی ۳ شوت را به سمت دروازه داشته است و امارات تنها یک شوت را به سمت دروازه ایران راهی کرد. هر دو تیم بدون کارت قرمز به بازی خود ادامه دادند ولی تعداد کارت های زرد برای تیم ملی ایران و امارات به ترتیب ۱ و ۳ عدد بودند. در نهایت ایران با به ثمر رساندن تک گل بازی، توانست امارات را در کشور خود متوقف کند و با به ثبت رساندن یک پیروزی ارزشمند دیگر، راه را برای رسیدن به قطر هموارتر کند.

بازتاب هایی که بازی تیم ملی داشت

در پی پیروزی یک بر صفر ایران در مقابل امارات، رسانه های خارجی و داخلی متعددی بازتاب های خود را با تماشاگران و دنبال کنندگان بازی به اشتراک گذاشتند. به عنوان مثال شبکه تلویزیونی france24 اینگونه خبر پیروزی ایران را منتشر کرد:

بیشتر بخوانید:  تحلیل بازی کره جنوبی و عراق

” ایران با نتیجه یک بر صفر امارات را شکست داد و با سه برد از همین تعداد بازی بی نقص باقی ماند. مهدی طارمی در دقیقه ۷۰ در دبی گل بسیار مهمی را به ثمر رساند و ایرانیان با ۹ امتیاز در صدر گروه A باقی ماندند.”

شبکه ESPN نیز بعد از پایان بازی، گزارش خود را به این شکل شرح داد:

” ایران انتظار داشت آزمون سختی مقابل امارات متحده عربی داشته باشد و دقیقاً همین طور هم شد. آن‌ها برای پیروزی یک بر صفر به زحمت افتادند تا از سه بازی به سه پیروزی برسند و در صدر گروه A باقی بمانند.”

تحلیل بازی ایران و امارات

تحلیل بازی ایران و امارات

ویدیو چک به کمک ایران آمد

از ورود مجدد شجاع خلیل زاده به داخل میدان سبز رنگ می توانیم به عنوان نقطه عطف بازی یاد کنیم. دقیقه ۵۹ بازی می توانست نفس گیرترین لحظه بازی شود. زمانی که داور استرالیایی به دلیل خطای شجاع خلیل زاده بر روی بازیکن امارات کارت قرمز را نشان داد ولی این بار VAR به کمک تیم ایران آمد. با بررسی های انجام شده مشخص شد که خطا پشت محوطه جریمه صورت گرفته است. در حالی که تمامی افراد منتظر ورود دوباره شجاع به داخل بازی بودند، داور بار دیگر از سیستم VAR استفاده کرد و بار دیگر ایران توانست کنترل بازی را بر عهده بگیرد؛ چرا که قبل از خطا بازیکنان اماراتی در موقعیت آفساید قرار گرفته بودند. پس شروع بازی بر عهده دروازه بان شماره یک ایران، علیرضا بیرانوند، گذاشته شد.

پنالتی که سردار آزمون آن را هدر دارد

در حالی که ایران می توانست در دقایق ۸۰ اختلاف خود را محکم تر کند، ولی سردار آزمون نتوانست از این موقعیت استفاده کند و یک گل ملی دیگر به نام خود به ثبت برساند و در انتها بازی با همان گل مهدی طارمی به پایان رسید و امارات در هفتمین دیدار نیز مجددا نتوانست سد بزرگی به نام ایران را پشت سر بگذارد.

بیشتر بخوانید:  تحلیل بازی ایران و سوریه

بازیکنان عملکردهای مختلفی داشتند

عملکرد بازیکنان ایران در مقایسه با بازی با عراق ضعیف تر بود. از مهدی طارمی و صادق محرمی می توانیم به عنوان برترین بازیکنان زمین یاد کنیم. دریبل های مهدی طارمی زیباترین بخش های بازی را رقم زده بودند.

ورود قلی زاده به داخل بازی نیز توانست جانی دوباره را به میدان ببخشد و دریبل های زیادی را در این شب حساس از خود بر جای گذاشت. ولی شب، شب نوراللهی و عزت الهی نبود؛ چرا که توپ های بسیار زیادی را لو دادند و باهث هدر رفتن موقعیت های گوناگونی شدند.

نگاهی به دو نیمه بازی ایران و امارات

در نیمه اول ایران و امارات پایاپای به بازی خود ادامه می دادند. با فرا رسیدن دقیقه ۴۵ توانستند به استراحت بپردازند تا عملکرد متفاوت تری را از خود نشان دهند. نیمه دوم بازی ایران توانست سوار بازی شود و نسبت به امارات، بازی بهتری را مدیریت کند.

ولی در یک نگاه کلی می توانیم اینطور بیان کنیم که بازی با امارات نقاط ضعف بیشتری را داشت؛ به همین علت سرمربی با شناسایی این ضعف ها باید سعی در بهبود آن ها داشته باشد تا در بازی کره جنوبی که در ورزشگاه آزادی و احتمالا بدون بازیکن انجام خواهد شد، وجود آن ها را حس نکند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

همین الان بازی رو شروع کن