کاربرد هوش مصنوعی در پوکر

کاربرد هوش مصنوعی در پوکر ، پوکر نوعی بازی با کارت ها ی پاسور است که حداقل ۴ تا ۱۰ نفر که به صورت دایره وار روبروی یکدیگر نشسته اند و پس از تقسیم و توزیع کارت ها که به اصطلاح توسط مسئول میز یا بُر زننده انجام می شود بازی برخلاف حرکت عقربه ساعت شروع می شود .

در این بازی از پول نقد یا ژتون هایی که توسط بازی کن ها خریداری می گردد میزان و مقدار شرط بندی و قمار مشخص خواهد شد .

در این بازی محدودیتی در مبلغ بازی وجود ندارد .

سبک های بازی پوکر :

درخصوص نحوۀ بازی پوکر ، سبک ها و انواع گوناگونی وجود دارد .

ظاهراً مبدأ و ایجاد بازی پوکر از کشور ایالت متحده آمریکا می باشد که به ۴ روش معروف صورت می گیرد :

 

  • بازی کارت مشترک Community Cards
  • بازی پوکر تگزاس هولوم Texas Holdem
  • بازی پوکر اوماها Omaha
  • بازی پنج کارتی Five Card Draw

کاربرد هوش مصنوعی در پوکر

 

بازی پوکر جزو بازی های بسیار لذت بخش ، پیچیده و پرطرفدار بین اصحاب شرط بندی و قمار است و نیاز به استعداد خاصی دارد . به همین جهت ورود ابزارهای دقیق و هوشمند و به اصطلاح هوش مصنوعی توانسته  به این بازی ورود پیدا کرده و علاقمندان بسیاری را به خود جلب نماید .

جهت آشنایی بیشتر این سرفصل ها را مورد بررسی قرارمی دهیم :

 

  • هوش مصنوعی دربازی پوکر آنلاین .
  • تلاش برای ساخت هوش مصنوعی مرتبط با بازی پوکر .
  • افزایش اطلاعات در پوکر ازطریق هوش مصنوعی .
  • مزایای استفاده از هوش مصنوعی در بازی پوکر .
  • استفاده نکردن از احساسات نتیجه بکارگیری هوش مصنوعی .

بات های پوکر آنلاین به چه اندازه خوب است ؟

  • بات های پوکر آنلاین به چه اندازه خوب است ؟بررسی مشکلات .
  • آشکار سازی بات پوکر آنلاین توسط هوش مصنوعی .
  • ربات های کارآمد پوکر .
  • آینده پوکر با استفاده از هوش مصنوعی .   

  

سیستم های هوشمند رایانه ای که به هوش مصنوعی شهرت یافته توانسته است راه خود را به بازی پوکر باز نموده و ثابت نماید که می تواند راهنمای خوبی برای علاقمندان حرفه ای به این بازی باشد .

در ابتدای سال ۱۹۸۴ میلادی شخصی به نام مایک کارو ، اقدام به ساخت نرم افزاری نمود که می توانست به نوعی اقدام به پیش بینی کارت ها نماید ، با این ابتکار مؤسسات علمی و دانشگاهی علاقۀ خود را به این کار نشان دادند و سعی برآن دارند که سیستم هائی را ارائه دهند که بتواند راهنمای مؤثری برای این بازی باشد .

با محاسبات انجام شده در حدود ۳۱۶ کاترلیون احتمال مختلف در یک بازی پوکر ممکن است اتفاق بیفتد .

یک شخص بازی کننده پوکر برای محاسبه این احتمالات نیاز دارد ده میلیارد سال به بررسی بپردازد در حالیکه یک هوش مصنوعی توسط وصل شدن به ابرکامپیوترها در زمانی بسیار کوتاه و بدون خستگی این احتمالات را محاسبه می نماید  ، همچنین نیاز به خواب و خوراک ندارد و درگیر احساسات هم نمی گردد .

کاربرد هوش مصنوعی در پوکر

از مشکلات حال حاضر جهت استفاده از  سیستم بات هوش مصنوعی این است که فقط برای بازی با یک نفر می شود طراحی نمود و چنانچه روبروی یک بات دو نفر به مسابقه و بازی بپردازند آن بات مطمئنا بازنده خواهد بود .

استفاده از بات ها در بازی های پوکر ممنوع است و چنانچه شخصی بخواهد بطور مخفی از این بات ها و فناوری استفاده کند با طراحی های به عمل آمده ازطریق مقدار شرط ، زمان بندی و عدم عبور از یک چک کننده به راحتی قابل شناسایی هستند .

در سایت های شرط بندی آنلاین یا همان کازینوهای آنلاین سیستم های هشدار دهنده نصب گردیده که چنانچه شخصی بخواهد از یک بات استفاده کند بلافاصله اقدام به اعلام هشدار می نماید و  اعلام می کند که در سریعترین زمان سایت را ترک کرده و اقدام به خالی کردن حسابتان نمایید  چون امکان اعلام باخت شما و خالی شدن حسابتان بسیار زیاد است .

البته درکنار موارد ذکر شده بسیاری از محققان درحال بالا بردن کیفیت هوش مصنوعی و بات ها و رفع عیوب آنها هستند و احتمال اینکه به زودی تحولات زیادی در این موارد بوجود بیاورند و نرم افزارهای قدرتمندی ارائه کنند بسیار زیاد است .

در دانشگاه کارنگی ملون دو محقق به نام های Noam Brown و Tuomas Sandholm یک هوش مصنوعی به نام Libratus  ابداع کردند که در  رقابتی بیست روزه در سال ۲۰۱۷ میلادی با چهار پوکر باز حرفه ای بازی کند ، که جمعا ۱۲۰ هزار دست بازی شد و هوش مصنوعی توانست جایزه ۲۰۰ هزار دلاری این بازی را از آن خودش نماید .

کاربرد هوش مصنوعی در پوکرمهمترین موضوع در یک بازی پوکر این است که بازیکنان حرکات غیر قابل پیش بینی حریفان خود را حدس بزنند و تحت تأثیر بلوف یکدیگر قرارنگیرند . در این خصوص هوش مصنوعی می تواند امتیازات خوبی را ارائه کند .با مراجعه به مقالات و کتاب هایی که نوشته شده و توسط متخصصین این رشته مطرح گردیده می توان به اطلاعات خوبی دست پیداکرد .

همانطور که گفته شد در یک بازی پوکر تعداد بازیکنان از ۴ تا ۱۰ نفر قابل تغییر است ، به همین دلیل وقتی تعداد افراد در یک بازی زیاد می شود تعدادکارت های پاسور هم زیادتر می گردد ، چون دریک دسته ۵۶ تایی کارت بازی ، دو رنگ در چهار طرح متفاوت وجود دارد به نام های دل ، گشنیز ، پیک و خاج که از هرکدام یک کارت به نام تک وده کارت دیگر از شماره دو تا ده و سه نوع کارت دیگر به نام های بیبی ، سرباز و شاه وجود دارد .زمانی که به تعداد بازی کنان اضافه می شود به تعداد کارت ها هم اضافه می گردد ، یعنی از یک دست کارت به دو دست یا بیشتر تغییر می کند .

به همین جهت به تعداد احتمالات هم اضافه می شود  از طرف دیگر هرمقدار مبلغ بازی بالاتر می رود استرس باخت نیز در بازی کنان بیشتر می شود .پس در نتیجه تمایل بازیکنان به بازی با حداکثر نفرات بیشتر است 

در اینجا هوش مصنوعی نقش مهمی را ایفا می کند چون یک هوش مصنوعی درگیر احساسات نمی شود و یا اینکه خسته نمی گردد و یا اینکه  از افراد گوناگون به اصطلاح بلوف نمی خورد .

یک هوش مصنوعی براساس تعداد کارت های پخش شده و کارت های روی میز احتمال سنجی می کند و این تعداد احتمالات را بررسی کرده و نزدیک ترین آنها را به واقعیت و یا امکان بردن پیش رو قرار می دهد .  در یک  بازی پوکر هرچه بازی کنان به خودشان تسلط داشته باشند امکان بردشان بیشتر می شود .

پس همراه بهترین سایت شرط بندی  باشید ، همچنین سایت وان ایکس بت از بهتررین و معتبرترین سایت های موجود که در ایران قابلیت ثبت نام  دارد.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها