تحلیل بازی عربستان و ژاپن


در گروه B مقدماتی بازی های جام جهانی در آسیا، عربستان و ژاپن در حالی به میدان رفتند که حساسیت های بازی بسیار زیاد بود. هر دو تیم باید بهترین عملکرد را از خود به اشتراک می گذاشتند تا نتیجه به اما و اگر کشیده نشود.

در نهایت عربستان با نتیجه یک بر صفر از سد سامورایی ها گذ


شت و ژاپن را به موقعیت پلی آف سوق داد تا کار برای آن ها سخت تر شود و شانس صعود آن ها به نصف برسد.

 

حساس ترین بازی روز سوم مقدماتی جام جهانی

بدون شک حساس ترین بازی در سومین روز از بازی های مقدماتی جام جهانی آسیا مربوط به دیدار عربستان و ژاپن بود. این دو تیم در ورزشگاه کینگ سعود شهر جده به مصاف هم شتافتند. آخرین رویارویی این دو تیم در ورزشگاه جده مربوط به چهار سال پیش بود که عربستان با شکست تیم ملی ژاپن توانست به جام جهانی صعود کند.

 

تحلیل بازی عربستان و ژاپن

تحلیل بازی عربستان و ژاپن

حمله آتشین ژاپن و واکنش عالی دروازه بان عربستان

ژاپن توانست بازی را به خوبی شروع کند و حملات بسیار خطرناکی را از خود نشان دهد. در ۵ دقیقه اول بازی شیباساکی پا به توپ شد و یک شوت حرفه ای را روانه دروازه عربستان کرد ولی واکنش دروازه بان عربستان، عبدالله العویس، بسیار ویژه تر بوده و توانست به خوبی آن را مهار کند. ولی همین شوت، یک تلنگر بزرگ برای بازیکنان عربستان بود تا با احتیاط و جدیت بیشتری دنبال کننده بازی باشند.

اولین موقعیت تیم عربستان با عبدالله مادو

دقایقی بعد نوبت به هنرنمایی بازیکن عربستان یعنی عبدالله مادو رسید که اولین موقعیت جدی را برای تیم ملی خود به ارمغان آورد. ولی ضربه سر تماشایی مادو توسط دروازه بان ژاپن به خوبی مهار شد.

بیشتر بخوانید:  آموزش بازی توپ و لیوان و موفقیت در آن

پایان نیمه نخست بازی

بعد از موقعیت هایی که هر کدام پس از دیگری خراب می شدند و نتیجه ای عایده دو تیم نمیشد، ارسال توپی که بر روی دروازه انجام گرفته بود، به یویا اوساکو رسید. این بازیکن توانست توپ را از سد دروازه بان عبور دهد و یک موقعیت عالی برای گلزنی به وجود آورد.

اما در نهایت با بدشانسی و البته کمی با چاشنی بی دقتی از کنار دروازه عبور کرد و گلی با خود به همراه نداشت. این آخرین موقعیت جدی و نفس گیر در نیمه نخست بازی بود و با همان نتیجه صفر بر صفر بازیکنان راهی رختکن شدند.

تعویض طلایی عربستان ورق را برگرداند

در نیمه دوم بازی عربستان دست به تغییر ترکیب خود زد؛ ترکیبی که توانست به نقطه عطف بازی بدل شود. فراس البریکان، بازیکن تعویضی تیم ملی عربستان، در یک پاس عمقی توانست توپ را از بین پاهای دروازه بان تیم ملی ژاپن عبور دهد و در نهایت تک گل ارزشمند بازی را به ثمر برساند و به نام خود ثبت کند و از این طریق تبدیل به یک تعویض طلایی شود. این گل در دقیقه ۷۲ بازی به ثمر رسید.

تحلیل بازی عربستان و ژاپن

تحلیل بازی عربستان و ژاپن

صعود عربستان به رده اول جدول گروه B

این برد برای عربستان بسیار حیاتی و حائز اهمیت بود. تک گل بازی توانست ۳ امتیاز ارزشمند را به جدول امتیازات عربستان اضافه کند و با ۹ امتیاز به صورت موقت طعم قرار گرفتن در رده اول را بچشد. ژاپن نیز با همان سه امتیاز بازی های پیشین خود، در شرایط سخت تر و بحرانی تری قرار گرفت تا صعود آن، با اما و اگر همراه باشد و وارد مرحله پلی آف شود.

بیشتر بخوانید:  تحلیل بازی ایران و عراق

تماشاگران نیز همراه بازیکنان بازی بودند

تیم ملی عربستان با ۱۲ نفر بازی خود را شروع کرد. ۱۱ نفر بازیکنان و یک نفر تماشاگران. تماشاگران توانستند با تشویق های خود تاثیر مثبتی را بر روی روحیه بازیکنان عربستان برجای بگذارند. تیم ملی عربستان و ژاپن در حالی وارد ورزشگاه شدند که نزدیک به ۶۰ هزار نفر بر روی صندلی های ورزشگاه نشسته و منتظر تشویق بودند.

البته رفتار زننده تماشاگران عربستانی بعد از اینکه مقابل ژاپنی ها به پیروزی رسیدند، در صدر بسیاری از خبرها بود. تماشاگران یوشیدا را در حالی که مصاحبه خود را انجام می داد، مسخره کردند و این بازیکن ارزشمند با ناراحتی بسیار زیاد مصاحبه را ترک کرد. این رفتار تماشاگران جای تامل زیادی دارد و باید منتظر واکنش سازمان جهانی فوتبال باشیم.

با تمامی حواشی ها و بازی ضعیف ژاپن، باید منتظر بازی های بعدی باشیم تا متوجه شویم که سرنوشت نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چه خواهد بود.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

همین الان بازی رو شروع کن