تحلیل بازی ایران و عراق


تحلیل بازی ایران عراق مطلبی است که در این نوشته به آن می پردازیم. تیم ملی ایران و عراق همیشه مهیج ترین بازی ها را به عنوان دو تیم برتر قاره کهن، رقم می زنند. در تاریخ ۱۶ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ دوباره این دو تیم در داخل مستطیل سبز رنگ به دیدار هم رفتند و نتیجه آن پیروزی قاطع ۳ بر ۰ ایران بود.

این بازی از رقابت های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۳ امتیاز دیگر برای ایران به همراه داشت و همین باعث شد ایران در دو بازی ابتدایی خود ۶ امتیاز کسب کند و مسیر خود را برای صعود هموارتر سازد.

حساسیت بازی بسیار بالا بود

عراق همواره یک رقیب سرسخت برای ایران به حساب می آید و همین موضوع حساسیت بازی را بسیار افزایش داده بود. یاران اسکوچیچ باید با دقت بسیار بالاتری به زمین می رفتند تا بتوانند ۳ امتیاز دیگر را به دست آورند و چرخه گلزنی و برد خود را ادامه دهند.

اکثر بازی های تیم های ملی ایران و عراق با حداقل گل به پایان می رسید. ولی این بازی یک فرصت جدید برای ایران بود تا این به اصطلاح طلسم را بشکند و در نهایت با هنرنمایی علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و قلی زاده به سه گل ارزشمند دست پیدا کنند. حساسیت بسیار زیاد بازی و امید و روحیه بالای بازیکنان، دلیلی بر کسب ۳ امتیاز بود.

تحلیل بازی ایران عراق

تحلیل بازی ایران عراق

ترکیب اولیه بازی

تیم ملی ایران با ترکیب علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، علیرضا جهانبخش، وحید امیری، مهدی طارمی، سردار آزمون به دیدار عراق شتافت.

بیشتر بخوانید:  با بهترین پوکر باز های دنیا آشنا شوید

در این بازی علیرضا جهانبخش کاپیتان یوزپلنگان ایرانی بود. خط هافبک ایران را سعید عزت اللهی، احمد نوراللهی و وحید امیری تشکیل می دادند. از آنجایی که سعید عزت اللهی به عنوان بازیکن پست شماره ۶ در این دیدار حضور داشت، نسبت به دیگر بازیکنان عقب تر ایستاده بود.

 

نیمه اول بازی

نیمه اول بازی می توانستیم شاهد یک بازی خوب و منطقی از بازیکنان باشیم. عراق در این بازی کمترین خودنمایی را داشت و نتوانست از سد یوزپلنگان ایرانی عبور کند. بازیکنان تیم ملی ایران بازی را بسیار حرفه ای و فوق العاده شروع کردند.

بر روی حرکتی که امید نورافکن از سمت چپ زمین شروع کرده بود، ارسالی را به مهدی طارمی داشت و طارمی نیز با دقت هر چه تمام تر بر روی یک ارسال دقیق و بلند توپ را به علیرضا جهانبخش رساند.

این بازیکن نیز از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را کرد و با یک ضربه سر دیدنی، دروازه عراق را در همان نیمه اول باز کرد تا بازیکنان با قدرت بیشتری به بازی ادامه دهند.

در ادامه بازیکنان از جمله سردار آزمون چندین موقعیت دیگر را نیز خلق کرده بودند ولی نتوانستند از این فرصت استفاده کنند؛ البته دروازه بان عراق به خوبی ضربه جدی سردار آزمون را مهار کرد و اجازه نداد در دقایق پایانی اولین نیمه بازی، برای دومین بار دروازه باز شود. در ادامه موقعیت جدی و خاصی ایجاد نشد و بازیکنان هر دو تیم راهی رختکن شدند.

شروع نیمه دوم بازی با ترکیب هجومی عراق

تیم ملی عراق که نمیخواست بازنده میدان باشد، نیمه دوم را با یک ترکیب هجومی آغاز کرد و دو تعویض را به نام خود به ثبت رساند. در اوایل نیمه دوم بازی دروازه گلر ایران، علیرضا بیرانوند، توسط مهند علی باز شد ولی با بررسی های صورت گرفته این گل در موقعیت آفساید به ثمر رسیده بود.

بیشتر بخوانید:  با قوانین جالب سایت وان ایکس بت شگفت زده شوید

دقایقی بعد مهدی طارمی از پاسی که توسط سردار آزمون به او رسیده بود نهایت بهره را برد تا بتواند دومین گل بازی را نیز به ثمر برساند. این گل در دقیقه ۶۹ بازی به ثمر رسید.

ملی پوشان ایران در ادامه نیز چندین موقعیت خطرناک را برای حریف به وجود آوردند ولی هیچ کدام آن ها نتیجه ای به همراه نداشت.

تحلیل بازی ایران عراق

تحلیل بازی ایران عراق

تعویض طلایی سرمربی ایران

اسکوچیچ دو تعویض طلایی را انجام داد تا بتوانند پایه گذار سومین گل بازی نیز باشند. کریم انصاری فرد به همراه قلی زاده در دقیقه ۸۸ بازی به میدان پا گذاشتند تا فرصت بازی را پیدا کنند ولی این فرصت باعث شد تا کریم انصاری فرد از سمت چپ قلی زاده را به حرکت درآورد و در انتها با یک بغل پای نرم، برای سومین بار دوازه نه چندان مستحکم عراق توسط قلی زاده فتح شد.

در ادامه نیز چندین فرصت برای ایران به وجود آمد که هیچ کدام از آن ها نیز نتیجه خاصی را برای ایران نداشت و در نهایت بازی با نتیجه ۳ بر ۰ به پایان رسید و بازیکنان توانستند شب خوبی را برای ملت شریف ایران بسازند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

همین الان بازی رو شروع کن